Egy esélytelen próbálkozó
2015. május 10. írta: furbe

Egy esélytelen próbálkozó

labyrinth.pngSok féle dologgal foglalkozom, sok embert ismerek, s alapvetően nyitott vagyok a világra. Ennek már szinte természetes következménye, hogy sok minden megtalál. Rendszeresen csörög a telefonom, s tele az internetes postaládám is jobbnál jobb "ajánlatokkal". 

Van ezek közül érdekes, van, ami szerintem még működőképes is, s akad olyan is, ami annyira jó is, hogy élek az alkalommal. Nem a mindenki levelezésének normál mellékjelenségére, a spam-hegyekre gondolok, hanem érdemi megkeresésekre: Megszólítással, érdemi hivatkozással, valós marketing szöveggel.

Egy totál amatőr próbálkozása

Számomra teljesen szokatlan módon, a facsén az alábbi üzenet ért el:

"Szia Sz. Zs. vagyok, több éves nemzetközi tapasztalattal rendelkező céget képviselek, akik közösségi marketingre nyitott, vállalkozó szellemű embereket keresnek! Ha eddig is sokat lógtál a közösségi oldalakon, az ott eltöltött idővel most pénzt is kereshetsz.

Amennyiben érdekel a lehetőség, küldd el a telefonszámodat és keresni fogunk! Szép napot!"

0 tördelés, sima Copy-space egyenlevél, a testreszabás látszata sem volt meg. Lefordítom az érzelmi tartalmát:

"Figyi ba*meg, ha akarsz egy kis aprót, próbálkozz úgy, mint én!"

Az ilyen megkeresésekre szokás azt mondani, hogy szél ellen 500 méterről is bűzlik. Nem volt ismerős a neve, hogy megpróbáltam beazonosítani ki lehet.

Nem ismerősöm, ez egyből látszott, és pontosan egy közös ismerősünk volt. Aki történetesen még a marketing szó hallatától is utálkozni kezd. Neki az a marketingje, hogy semmi modern kori marketing cuccal nem hajlandó együtt élni, csak a normál emberi hangban hisz. Hogy ő tuti nem ajánlott engem, főleg nem egy ilyen pancsernek.

Feltettem a kulcskérdést

Mivel láttam, hogy miről van szó, ezért nem voltam szívbajos:

"Maga minden gyütmentet megkeres, akit csak talál az ismerőseinek ismerősei között?"

Bocsánat, nem szokás vad idegen embert "sziá"-val köszönteni, még a mai internetes korban sem. A direkt tegezéssel lebratyizom az embert, s nem adom meg a másiknak a tiszteletet, ami egy üzleti ajánlatnál nem túl szerencsés. 

Ugyan nem írt cégnevet, sem pontos tevékenységet, de a közösségi marketingre nyitott vagyok, hisz magam is egy közösségben élek, s eladom magam. Abból élek, amire a tudásom és a tapasztalatom értékelik. De azért az sem utolsó, ha minimálisan ismeri egy eladással foglalkozó ember mások viselkedését.

Szerintem semmit nem tud rólam, hogy bízvást várhattam egy bővebb infóra, vagy egy szabadkozásra. Engem is meglepett a válasza, de ha úgy nézem, az is beleillet a képbe.

A leleplezés utáni menekülés

"Pontosan kedves uram! Akkor maga már érti is! Minden jót!"

Én ezt úgy értelmezem, mint akit elküldtek a francba, mert mertem átlátni a szitán. Nem mer meghívni, s közvetlenül az ismerőseit zaklatni, ehelyett az ismerősök ismerőseivel próbálkozik.

Méghozzá elég esetlenül. Ez ahhoz a totálisan pancser dumához hasonlít, mint amikor valaki emígyen közeledik egy lányhoz (bemutatkozás helyett, esetleg közvetlen utána):

"Mit szólnál, ha az éjszakát nálam töltenénk ketteseben" 

A parasztos verziót mindenki fantáziájára bízom.

Miért ultra gáz, ha valaki nem ért ahhoz, amit csinál

Nem egyedi eset, hogy valaki olyasmit csinál, amihez nem ért. Sok ilyen emberrel találkoztam már. S  látom azt, hogy ennek sok haszna nem lesz hosszabb távon:

  1. Eltékozolja az idejét, rosszabb esetben a kapcsolatait is.
  2. Pénzt veszít.
    1. Egyrészt avval, amit az extra forgalomra s a villanyszámlára kifizet
    2. ezen szerencsétlenkedés helyett akár elmehetett volna egy mellékállásba
    3. A kiállását rombolva a továbbiakban kevesebbért lesz kénytelen elmenni dolgozni, vagy legalábbis nem annyival többért, mintha egy sikeres tevékenységet végzett volna
  3. Lejáratja azokat is, akik az adott területen ehhez normálisan értenek.
  4. Nem használta ki azt, amihez igazán ért, s csak egy délibábot kergetett. Miközben akár valódi hozzájárulása is lehetett volna az élethez. 
  5. A cégnek is árt, amit képvisel (ugyan nem szerepelt a megkeresésében a cég név, de tudok rá nagyobb összegben fogadni, hogy melyik lehet az).
    1. nagyon látszik az, hogy azt tanulta, hogy ne mondjon cégnevet
    2. ami csak egy cégtípusra jellemző (MLM)
    3. Egy huncut buznyákot nem keresett belőle, ezért nem tud hiteles lenni.

A bejegyzés trackback címe:

https://nyugatikavezo.blog.hu/api/trackback/id/tr677447998

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása